ponedjeljak, 21. travnja 2014.

USKRS U VRLICI 2014


Znam da je danas veliki događaj za Vrličane ali i malo šire Festival žudija na Česmi, no kako sam vam ostao dužan i za Uskrs najbolje da idemo redom.

Iako se nema ništa posebno nadodati na izvješća prijašnjih godina kada je riječ o proslavi Uskrsa, možda se radi o nekim novim licima i sl.
Vremensaka prognoza od večer prije na dalekovidnicama nije davala nadu da bi svečanost mogla bti na visokom nivou. Prognostičari su najavljivali kišu da ne kažem cjelodnevnu. A ono tek par kapi rano ujutro a poslije je bilo manje više sve OK, jest da je bilo oblačno i non stop se pogledavalo u nebo i prema Gradini ili Maovicama, no svevišnji je rekao nećemo kišu danas u Vrlici

Slika iznad prikazuje ulaz u crkvu nekih pola sata prije početka mise. Znači uvriježeno pravilo ne otvarati crkvu sve do zadnjeg trena. Kad pogledamo u isto vrijeme ulice našega malog mista, onda se stječe dojam kao i da nije riječ o najvećem blagdanu u kršćana (a ove godine i pravoslavni je uskrs u isto vrijeme) stanje na ulici daje sliku kao da je neki običan dan a ne Uskrs.
No kako se sve više primicalo vrijeme mise Vrlika postaje sve življa i življa. Najprije su to grupice po grupice...
...a onda malo pomalo okupljanje ispred crkve postaje klasika, upravo onakva kako smo i navikli.
Ovo što vidite na slici moglo bi se reći da i nije pravo stanje, neki su već ušli u crkvu zauzeti mjesto za sjedenje, a neki su se još veselili po kafićima.
A slušanje mise na skalinama dobar je pokazatelj da u crkvi nisu mogli stati svi.
Ja iz opravdanih razloga nisam mogao ući u crkvu tako da unutrašnjost za vrime mise nije ni zabilježena, bar ne mojim objektivom.
Pred sam kraj mise Vrličani i njihovi gosti su se namjestili na najbolju moguću poziciju (imam osjećaj da je ovo trenutak kad je više Vrličana bio vani nego u crkvi) da bi prisustvovali još jednoj tradiciji na Uskrs poslije mise...
...a to je nastup KUU Milan Begović i Vrličko kolo u crkvenom dvorištvu...
....čekalo se čekalo i čekanje se isplatilo, KUU Milan Begović najbolje nam je pokazala što najbolje zna i umje..
...a to znanje su nam predočili u više genaracija pa čak je bilo tu i najmlađih igračica Vrličkog kola.
Same ove slike koje su pred vama i ne mogu baš najbolje dočarati bar ne za one koji nisu bili nazočni fizički.
I onda na samom kraju zajedniočka fotka KUU Milan Begović i Grobara i u tom trenutku kao nekim čudom pojavilo se napokon i sunce koje je nagradilo Vrličane i otjeralo sve bojazni da bi kućama mogli ići pod kišobranima.
Poslije zajedničke fotke ubrzo je Vrlika opet ostala pusta.

A ja sam cijelo to vrijeme bio rastrgan između štanda i toga da uhvatim najbolji snimak da bih podjelio s vama. U jednom trenutku ostavio sam štand bez nadzora bar pola sata da bih snimao Vrličko kolo za to vrijeme da li je bilo onih koji su se poslužili za 0 kuna nije bitno, USKRS je samo jedan dan u godini.

Pripremio sam ja za vas i video uratke ali za njih će mi trebati još koji dan. Zadnjih nekoliko dana ne mogu se pošteno ni na spavati, Veliki dani, pa Žudije, sutrea ću vjerojatno ako ne bude kiše biti na području Solina (Sveti Kajo) ako ne bude kiše, već u srijedu je Sv. Jure na Maovicama iako se govori da ove godine neće biti ni Mise na Sv. Juru već će se sve obaviti u Subotu, a ta odluka je ozbiljno posvađala neke Maovičane i fra Jakova.
Baš sam danas upitao Maovičane kad da dođem na Maovice u Srijedu ili u Subotu, neki su mi zapritili ako ne dođem u srijedu da će mi u subotu rasturiti štand :-), o Maovicama ćemo naknadno.

Sad da pomalo sve ovo privedemo kraju.

Sve fotke koje nisu prikazane ovdje možete pogledati u albumu USKRS VRLIKA 2014 tamo ćete naći i fotke od Velike subote ili bolje rečeno fotke nastale za vrijeme blagosova hrane.

VEZANI POSTOVI:


Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets