utorak, 23. travnja 2013.

SVETI JURE MAOVICE 2013



Sveti Jure je za Vrličane ili bolje rečeno Maovičane je dan kada maovičani slave svoga zaštitnika. Stoga ovim putem čestitke Maovičanima povodom njihovog zaštitnika.


Jutros nisam toliko ni žurio da odem na Maovice, a prije nego sam se zaputio svratio sam nešto prije 8 u Vrliku na kavicu, i tijekom ispijanja kavice imam čuti da je Sveta Misa počinje u 9 sati, nisam baš vjerovao da misa počinje tako rano jer nikad prije to nije bilo, no ipak sam na brzinu popio kavu i zaputio se na Maovice. Došavši kod Svetog Jure najprije sam zaključio da je osvanuo prekrasan dan za razliku od prethodne 2 godine kada smo se borili s kišom. A onda druga stvar koja mi je upala u oči je kad sam se osvrnuo oko sebe nisam primijetio neku živost oko crkve i po groblju pa sam pomislio da ipak neće biti misa u 9 već u uobičajeno vrijeme. 

No onda je ipak svit počeo pristizati i okupljati se ispred crkve no izostala je ona uobičajena živost kad Je Sv. Jure u pitanju, a za to vrijeme sam saznao razlog tomu. A razlog je da osim što su Maovice podijeljene na Gornje i Donje Maovice od ove godine su podjeljeni na one koji slave Sv. Juru na 23.04. i one koji će ga slaviti s odgodom tj. u Subotu poslije.
Iako se nešto naroda okupilo...
...za vrijeme mise ispred crkve nije bilo nikoga a to nam govori da svi koji su došli stali su u crkvu a oni koji su za odgodu slavlja bojkotirali su današnji dan i uopće nisu prisustvovali Misi.
Izostala je i uobičajena procesija oko groblja, osim Maovičana ni Vrlički čelnici nisu prisustvovali Sv. Misi, a i sama misa je završila prije nego je i počela trajala je svega pola sata, Počela je u 9 a prije nego je otkucalo 10 sati oko crkve je zavladala pustoš kako se ono kaže nije bilo ni pasa.
Ispada tako da je većina Maovičana i njihovih gostiju odlučila proslaviti Sv. Juru u subotu za kada je najavljena i Svečana Misa i procesija i domjenak, no neki Maovičani koji su prisustvovali današnjoj misi rekli su da neće doći u subotu već da će u subotu iz kaprica saditi krompire.

Ne znam što da kažem o ovoj podjeli Maovičana osim što je ipak moglo doći do nekog kompromisa umjesto svađe. Pa zar nam nije dosta što su nas i političari posvađali, sad se trebamo svađati i oko ovoga. Ja ovo sve gledam s neutralne strane (iako su mi obe babe s Maovica) pa ne znam na čiju stranu da stanem.

Ja sam jedan od onih koji zbog posla obilazi ovakve svečanosti diljem Dalmacije pa sam uvidio da većina ovakvih malih mjesta svog sveca zaštitnika slave s odgodom u dane vikenda. Razumljivo je da mala mjesta ne mogu radnim danima okupiti svoje mještane koji su se raštrkali diljem zemaljske kugle. I Ogorje slavi Svetog Juru pa ga slave u nedjelju poslije. Pa eto imamo i mi Vrličani Rožaricu koja se obilježava uvijek u nedjelju (prva nedjelja u 10 mjesecu), imamo Sveti Spas u Cetini. Znamo da Sveti spas pada četvrtkom no svečani dio se obilježava u subotu poslije. Pa i onaj Sveti Spas kojeg su slavili Ježevićani slavio se u nedjelju poslije a ne na sam dan.
Kad smo kod Ježevićana i kod njih je bilo sukoba oko imena novosagrađene crkve. Jedni su htjeli da to i dalje bude crkva Svetog Spasa, a drugi su htjeli neko novo ime jer pored one u Cetini imati još jednu Crkvu Svetog Spasa  i u Ježeviću bilo bi suvišno no prevladao je razum i dogovor i danas u Ježeviću imamo Sv. Josipa Radnika, doduše oni nemaju problema s danom proslave, jer kao što znamo Sveti Josip Radnik je 1. svibnja kada je ujedno i državni praznik pa bez obzira koji dan je dan je neradni.
Tako i Maovičani ako se već ne mogu dogovoriti neka nađu neki kompromis koji će zadovoljiti obje strane.
Pa zašto nebi organizirali poput Gradaca Općina Ružić s druge strane (Drniške) Svilaje koji slave Malu Gospu. Sam dan Male Gospe tj 8. rujna obilježavaju Sv. Misom i procesijom, a onaj zabavni dio kad im dolaze kulturna društva i kad se jede i pije bude u subotu prije.
Pa zašto ne bi bila misa (a ne kao ova današnja pola sata i gotovo) za one Maovičane koji mogu biti nazočni i na radni dan, a u subotu za sve ostale i naravno što je najvažnije bez bojkota ili jedne ili druge strane.

Prema zadnjem popisu stanovništva u cijeloj Vrličkoj dolini ima nešto više od 2 000 stanovnika, no onih koji su stalno žive na području Vrlike kud i kamo je manji ako ne i u pola. I Vrlika se ne može mjeriti sa Svetim Dujom, Vlahom i sl.

Toliko ovaj put od mene. Skromno obilježavnje Svetog Jure skroman je i moj izvještaj, nadajmo se da ćemo u subotu imati više materijala, a nadajmo se da će se i vremenske (ne) prilike smilovati.




Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets