utorak, 2. veljače 2016.

POREZNICI UTJERIVAČI PANIKE



Kako kaže naslov posta "Poreznici utjerivači panike"- iskreno kome god poreznici pokucaju na vrata doslovce utjeruje paniku, no razlog mog teksta nisu te vrste poreznika već nešto drugo


Naime ima nekoliko dana Vrličke ( i ne samo Vrličke) poštanske sandučiće ili bolje rečeno preporučene koverte koje nam je donijela naša poštarica.

Te koverte su dobili ama baš svi oni koji ostvaruju dohodak u inozemstvu, a poglavito se to odnosi na one koji ostvaruju inozemnu mirovinu.

Tako sam i sam preuzeo kovertu od oca (otac nije bio nazočan jer je zbog bolesti odsutan) kad sam otvorio i izvadio papir dočekalo me je onako kako vidite iz priložene fotke gore desno, Poziva se da u roku 8 dana dođe u nadležnu poreznu ispostavu radi upisa u porezni registar, ako ne dođe da slijedi kazna u iznosu od 2 000 do 50 000 kn -  jer mi otac osrtvaruje osobni dohodak iz inozemstva (iznos je po meni nebitan jer je nešto veći od 100 kuna mjesečno), a ustvari to je mirovina koju je zaradio radom u susjednoj Bosni i Hercegovini (onda kad ju je zaradijo bilo je u istoj državi no eto danas je i BiH inozemstvo),
Ipak znamo da Većina Vrličana i građana Lijepe Naše takvu vrst dohotka ostvaruje iz Njemačke, no rečena pravila vrijede za sve.
Pri dolasku u poreznu ispostavu treba donijeti neki dokaz o ostvarenim prihodima za razdoblje od 2012 do kraja 2015

I onda kad sam sve pročitao pomislim što da napravim, otac mi je odsutan, a ja osobno nemam punomoć na bilo kakav rad s financijama u i ime oca. Sjećam se da je iz Bosne svojevremeno dobio neki ugovor o toj mirovini e sad ga treba pronaći.
Dva dana skoro nisam izlazio iz očeve sobe u potrazi za tim ugovorom koji je dobio negdje 2009 ili 2010-te no sav moj trud je bio uzaludan.
Zovem njega da li on zna gdje je ostavio, a možeš misliti ne zna ni što je jučer ručao a ne gdje je papir od prije 5-6 godina.

I sad da se nemučim više sa traženjem pođem jutros u Sinj s ono dokumentacije što imam (mjesečni izvadak od Banke - ponio sam ih 2-3 za svaki slučaj-, i preslika osobne iskaznice koji imam u kompjuteru  da vidim što to hoće i može li se to rješiti bez oca.
Dođem u poreznu ispostavu i kažem da sam sin jer mi otac zbog zdravstvenih razloga nije u mogućnosti nazočiti osobno.
Gospođa mi je rekla da joj treba taj ugovor no kako ugovora nemam rekla mi je da odem do banke i dobijem izlist koliko je sjelo na račun prošle godine, ja sam joj pokazao ta 2-3 izvadka od banke da vidi koliko sjeda otprilike svaki mjesec na njegov račun, uzela je jedan i dala na potpis o upisu u registar i ostavio sam joj broj telefona za kontakt i to je to i to je sva procedura.

No zašto uopće pišem ovako nešto koka zanima moj otac i sl. ali čitatelji moji koliko je ovakvih slučajeva samo na Vrličkom području.
Znaju li ti poreznici ili bolje rečeno oni koji pišu takve zakone da su ovim slučajem mahom pogođeni oni u starijoj životnoj dobi im kad je npr Vrlika u pitanju mahom su to staračka i samačka domaćinstva. Čuo sam već neke da su u panici kako i što učiniti zvali su svoju djecu (možda ste i vi među njima) koja nisu s njima, a ovi ni sami ne znajući o čemu je riječ samo radi toga su došli kod roditelja i baba i djedova, nekim roditeljima je i tlak naglo porastao jer ne znaju što ih čeka, jer mislili su da će im država i onako male mirovine odrezati dio.
 Zar ovo sve nije moglo biti malo jednostavnije bez stvaranja panike, zašto su se morali javitu u roku 8 dana a ne npr do kraja mjeseca veljače ili tako nešto, zašto nisu mogli poslati nekoga iz porezne ispostave na dan-dva da dođu u Vrliku kao kod registracije traktora, Što da u tih 8 dana netko iz zdravstvenih razloga (kao moj otac) a najbliži od djece je eto isto u inostranstvu, i taj mora raditi 2 000 ili više km radi formalnosti, kao da porezna uprava nema uvid u sva primanja svojih građana prije svega umirovljenika preko tog famoznog OIB-a, (jer sjećam se da su mi ocu iz bosne tražili da im se pošalje OIB, no zašto bi jednostavno kad može i komplicirano.

Eto ja bi toliko, možda će ovaj tekst i pomoći nekima jer i vi imate nekoga svoga u Ježeviću, Maovicama... koji su već dobili ili bi tek trebali dobiti ovakav poziv, pa da kažete svojima da nema panike, bar ne pretjerane, jer ova procedura neće imati financijskog utjecaja na njega samoga osim što će se morati potrošiti odlaskom i povratkom do nadležne porezne ispostave, znači ne mora osoba otići osobno do porezne može i netko od ukućana bez ikakve punomoći, ne znam da li to isto vrijedi za osobe koje nisu članovi obitelji i da li možete to i sami učiniti za svoje roditelje u bilo kojoj poreznoj ispostavi na području RH provjerite za svaki slučaj da ne činite uzalud toliki put, ali u svakom slučaju pripremite dokumente koje sam i sam ponio sa sobom a to je
preslik osobne iskaznice,
dokaz o primanjima ja sam ponio mjesečni izvadak od banke, ili ako imate ugovor sklopljen s mirovinskim iz inozemstva ponijeti no ako ga nemate nije smak svijeta i to je to

Pozdrav svim Vrličanima kojima je Vrlika u srcu bilo gdje da ste

P.S. U Sinju sam se zadržao malo duže i mogu reći da je popriličan broj Vrličana bilo u Sinju pa se to sve pomalo pretvorilo u šalu govoreći jedni drugima jesi li i ti za poreznu i sl

Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets