nedjelja, 5. svibnja 2013.

VRLIČKI SPROVODI BEZ SPROVODA


 Već neko vrijeme razmišljam o ovoj temi a sve ono odgađam no jučerašnja dva sprovoda jedan iza drugoga su me pokrenuli da napišem ovo.

Naime o čemu se zapravo radi?

Dok se prije išlo od Mrtvačnice najprije u crkvu Sv. Petra na misu zadušnicu pa tek onda na mjesto ukopa sprovod je još funkcionirao kako tako.


No kako se je od nedavno uvedeno pravilo da se iz mrtvačnice ide najprije na mjesto ukopa a onda u crkvu oni koji imaju grobno mjesto u neposrednoj blizini mrtvačnice praktički sprovoda i nemaju. Jer osim ožalošćenih  i pokojnika put od mrtvačnice prođu još oni koji nose križeve i cvijeće.

Vidio sam neka mjesta koji imaju uređenu stazu oko groblja upravo radi sprovoda. Možda bi trebalo naći jedno takvo rješenje i u Vrličkom groblju.

Hvale je vrijedan ovo pravilo da se poslije mrtvačnice ide odmah na mjesto ukopa. Ranije dok se išlo najprije u crkvu, mnogi bi se već nakon ulaska pokojnika u crkvu razišli svojim kućama, pa tako ne bi ni ispratili pokojnika do posljednjeg mjesta počivališta. A kad bi vremenske nepogode došle do izražaja: kiša, bura, ljetne vrućine... do posljednjeg mjesta počivališta osim najbližih rodbine i prijatelja malo je bilo onih koji bi ostali do samog kraja ceremonije. A oni koji bi i ostali a ne bi ušli u crkvu raširili bi se oko crkve i dali se u međusobnu diskusiju da bi ponekad i ometali svojom pričom samo održavanje mise zadužnice.

Kako sam rekao ovaj potez je hvale vrijedan, no mislim da bi svi pokojnici imali pravo na sprovod.

Evo ovo je predizborni tjedan, ne vjerujem da netko od sadašnjih ili budućih Vrličkih čelnika čita ovaj moj blog, a još manje da razmišlja o ovom problemu, pa tako ne vjerujem da će ovaj moj članak pokrenuti planinu, ali eto kopkalo me je pa sam se morao dotaknuti ovoga, a na vama je koji pročitate ovo da prosudite jesam li u pravu.


Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets