ponedjeljak, 13. svibnja 2013.

SVETI SPAS U CETINI 2013 GODINE



Jučer sam bio zabavljen obradom videa i slika pa se nisam odmah dao u pisanje izvještaja s ovog događaja, a itribalo mi je vrimena da smislim što i kako da pišem, ali kome odgovara moj način opisivanja razumjete će me, a komu je ovo sve bezveze svejedno mu je.


Pa da počnemo.


Kao što već znamo subotnje jutro je osvanulo pod oblacima koji nisu obećavali ugodan provod za vrijeme proslave Svetog spasa i tako je i bilo.

Ubrzo smo dobili obavijest da će se misno slavlje umjesto na uobičajenom mjestu održati u Vrličkoj crkvi Gospe Rožarice.

Opaska organizatorima:


Nekoliko dana prije subote se znalo da će biti kiša, no nikomu od organitzatora nije palo na pamet da se oltar zaštiti.

Već sam prije 2 godine pisao o tome http://vrlika-u-srcu.blogspot.com/2011/05/sveti-spas-je-iza-nas.html kao je oltar nezaštićen od sunca, ovaj put je to bilo od kiše. da je bilo i malo volje od organizatora mogli su u subotu donijeti dva velika suncobrana ispred kafića (vjerujem da ugostitelji ne bi imali ništa protiv) i postaviti ih na oltar jer ipak nije bilo takvo nevrijeme da se misa nije mogla održati ondje gdje joj je i mjesto. Pa prije neki dan je bio Sveti Duje u Splitu kojeg je također ispratilo kišno vrijeme, pa nikomu nije palo na pamet premjestiti oltar negdje drugdje. Postavljen je veliki šator na oltaru i misa je obavljena normalno.

Sad kad je Sveti Spas u pitanju u čijem je interesu bilo da se misa održi u Gospi od Ružarije ili je to samo bio nedostatak volje organizatora koji su već i rukama i nogama i glavom u izbornoj trci (Vrlika je prepuna izbornih plakata i za to se se vidimo dobro pripremili), pa ih sve osim fotelje ništa drugo ne zanima. Samo je bio poziv s oltara u Vrlici tko poslije Mise želi može otići kraj izvora Cetine na zajedničko druženje. Ne znam ja nisam primjetio tj vidio našeg župnika (ako ga je netko vidio onda neka mi oprosti) da je došao na druženje jer vjerujem da EX župnik Fra Josip ne bi izostao.
Uglavnom narod nije znao kud' će, neki su došli u Cetinu i tu su i ostali, a neki koji su se vratili na misu u Vrliku iz principa nisu se ponovno vraćali u Cetinu. Kao da Vrličani ove godine ne mogu bez podjela.


No usprkos tomu slavlje kraj Cetine nije mogla poremetiti ni kiša. Istina ne u tako veselom ozračju kao prošle godine no kako je takvo je
I opet su se domaćini (HPD Zolj) pobrinuli da dočekaju raju željnu domaćih delicija, uz već spomenuti grah (na facebooku) s kobasicom bez Vrličkog uštipka slavlje ne bi bilo potpuno.
Odmah ujutro pored "logorske" vatre sam zatekao tek nekolicinu ranoranioca dok su se iz šatora izvlačili domaćini koji su noć i prespavali ovdje i pobrinuli se da dočekaju goste i da im ništa ne fali osim kišobrana.
...a onda malo pomalo pristizali su i ostali, a po završetku mise u Vrlici broj pridošlica je bio ipak obećavajući,
... i kao mnogo puta na ovakvim prigodama neizostavna je nazočnost Vrličkog folklora kako odraslih tako i djece.
No ipak naj veće okuipljanje bilo je oko imrovizirane poljske kuhinje.
Uštipci, grah s kobasicom i razno piće.
Na grah i na piće se nije dugo čekalo, tacna u koju su se odlagali gotovi uštipci uglavnom je bila prazna, jednostavno rečeno nisu se mogli ni ohladiti
... iako na vrime nisi pružio ruku uvijek neka ruka bude brža....
i nakon bar 2 sata čekanja i ja sam se uspo dočepati jednog plijena, no ovaj put nisam imao sreće, osim što je bio vruć k'o žeravica pa si ga samo prebacivao iz jedne ruke u drugu prije zalogaja, uštipak nije narastao bio je i poprilično tvrd pa sam umalo polomio i ovo zubi što mi je ostalo....
...a možda kvaliteta uštipka nije bila na mjestu zato što mlijeko nije primjereno Vrličkom uštipku. Vrlički uštipak je najbolji od domaćeg mlijeka od krave, a ovi su uštipci miješani s mlijekom iz tetrapaka, a mlijeko je tko zna iz kojeg izvora.
Kad sam imao namjeru slikati tetrapak  kuharice su brzinom zmije spremile pakovanje ispod stola no ja sam bio uporan i dok ga nisam slikao nisam se dao otjerati.
Ipak priznam uštipci koje sam poslije kušao bili su bolji od ovoga prvog.
Za razliku od ranijih godina izostala je glazbena atrakcija bilo ona živa ili s kazetofona, (ipak malo se tko usudio na kiši izložiti svoju tehnologiju).
I opet je bilo osoba spremnnih pozirati mom mobitelu (fotoaparat je još na servisu).
Ova osoba sa slike čak je uputila svim Vrličkim momcima, da je rastavljena i da traži muža, a kao što znamo u Vrlici ih ima popriličan broj,  no ipak je postavila jednu visoku prepreku jer kako kaže gospođa ne želi se petljati s pijancima.
Pa sad Vrlički momci ako ste zainteresirani evo prigode. Ne znam osobi ni ime ni prezime osim što znam da živi u Kninu, no ako ipak želite doći do njenbog srca obratite se dr. Pandži:

Prošetao sam malo i do samog izvora Cetine. Kad je ovaj izvor u pitanju slike su uglavnom s visine no ja sam ovaj put zavirio u sam izvor i ako malo bolje pogledate sliku vidjet ćete u njoj živo biće tj. ribu, a o kojoj je ribi dođite i vidite i sami.

A pored samog izvora su table na kojima nešto piše, ako želite saznati što piše, dođite na izvor Cetine i  pročitajte a ujedno seuvjerite se u ljepotu okruženja nedirnute prirode.


Iako je kiša cijelo vrijeme uglavnom paduckala u kasno popodne došao je i pljusak koji je ujedno označio kraj ovogodišnjeg druženja nadajmo se da će do godine biti u još boljem ozračju i da će se organitzatori bolje organizirati..
Sve slike koje nisu prikazane vidjet ćete ako kliknete ovdje. A video uraci će biti u sljedećem postu.

Toliko za ovaj put do sljedećeg druženja
POZDRAV VRLIČANIMA MA GDJE BILI
>

Vezani post


Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets