četvrtak, 9. travnja 2015.

USKRS U VRLICI 2015


Možda ste već pomislili da sam na vas zaboravio i da o Uskršnjim događanjima neće biti ništa.
Ne ni na kraj pameti mi nije bilo da vas zaboravim, već sam upao u neku bezvoljnost, a sve je to možda počelo nakon Polnoćke na Veliku Subotu kad smo izlazili iz crkve kad nas je dočekala hladna kiša i hladnoća, onako iz tople crkve tribalo je doći do auta. 
Tad sam pomislio cilu zimu nisam prošmrca, nisam uzeo maramicu, za brisanje nosa i sl, pa neču valjda sada kad počelo proliće uvatit belaja.
Ne nisam ni sada prošmrcao ali kako sam rekao uhvatila me neka bezvoljnost i pri samoj pomisli da idem sisti za računalo mi je bila antipatična, i ne samo za računalo, samo sam gledao kako se negdi ispružiti, na kauč i sl. (Možda je svemu ovome kriva bila i iscrpljenost ispraznila se baterija do kraja)

 No ostavimo mi te moje probleme i prijeđimo na fazu koja odgovara naslovu ovoga posta a to je USKRS U VRLICI 2015.

Ranijih godina bi obično svaki pojedini Veliki dan imao svoj post, no ovaj put ću s jednim postom pokriti sve dane. Prije svega a o čemu da pišema a da već napisao ovih 4-5 godina od kada sam počeo pisati o Vrlici a da do sada nisam napisao.
Procedura je manje više uvijek ista Grobari, plač, procesija, ljubljenje križa, blagosov, folklor...Jedina razlika je u tome što su se pojavila neka nova lica ili pak stara lica u novom ruhu.

Tako da ja neću puno gubiti vrijeme na pisanje što je bilo na Vel. Četvrtak, Veliki Petak, ...već ću sve objediniti..
Prije svega da kažem da od Oluje nikad skromnija posjeta a time prosklava Velikuh dana nije bila lošija. Na Veliki Četvrtak je u crkvi usudio bih se reći bilo više grobara nego vjernika.
Ostale dane bilo je malo popunjenije ali ne toliko da se nebi primjetilo da je ipak izostala veća nazočnost Vrličana i njihovih gostiju.

Ako je tko i došao sa strane to su onda uglavnom oni iz bližih gradova Splita, Šibenika,...a oni iz udaljenijih gradova da ne kažem država su bili rijetki.
Ranijih godina svećenici su u ove velike dane uvijek imali neku ispomoć ili u ex Župnicima poput fra Josipa, ili svećenicima čije je porijeklo iz vrlike poput Don Zečevića, Gverića...no ove godine Fra Jakov je sve preuzeo na sebe..
I brojnost Grobara je skromnija nego ranije, ovogodišnjih je grobara bilo 45 (vjerojatno sate već i čuli o tome). Primjetio sam da je dosta starijih objesilo opanke o klin i prepustilo mjesto mlađim Vrličanima.
Samo prije nego se svi stariji povuku možda nebi bilo loše da i ove mlađe poče pjevanju Vrličke pisme. Vidjet ćete kasnije kad bude video prezentacija gdje se pjeva Vrlička pisma i tu su uzglavnom veterani Vrličke pisme, a mlađi grobari kao da su nezainteresirani.
Možda je to nova zadaća KUU Milan Begović podučavati mlađe kategorije Vrličkoj pismi (muška i ženska), da se nebi dogodilo za 5 ili 10 godina da na Uskrs umisto Vrličke pisme slušamo Justin Bibera, Ivana Zaka ili Coloniu..a tu obveu KUU Milan Begović mora preuzeti na sebe ne sutra već odmah danas..jer običaji su jedino što nas može održati iznad vode ako ostanemo bez običaja onda nas nema nigdi.
Nošnja i kola se njeguje kroz generacije no volio bih već za Rožaricu ako ne već prije čuti dečkiće od 20-ak godina kako pivaju Vrličku pismu.

Ne znam o čemu više da pišem osim da kažem da je ovogodišnji Uskrs bio primjereniji Božićnim blagdanima zbog bure, sniga ....
Dok sam bio vruć ono vrime oko uskrsa glava mi je bila puna ideja o čemu da pišem a sad je nekako i to okopnilo pa da se ne mučim više pomalo ovo privoditi kraju.

Sve fotke koje su do sada objavljene ili na fejsu ili ovdje ali one ne objavljene možete pogledati u albumu USKRS 2015

U pripremi su i video uraci s ovih događanja imajte strpljenja još malo, a prije samog kraja zahvaljujući Arambaši dobio sam i popis grobara koji su ove godine bili zaduženi za čuvanje isisovog groba pa evoi tog spiska:

  1. REŽIĆ JAKOV - Arambaša
  2. ANTONIJO ŽERAVICA
  3. SLOBODAN TOTIĆ
  4. VINKO SAMARDŽIĆ
  5. MATE TURUDIĆ
  6. JURE BLAŽEVIĆ - Žulin
  7. ANTUN BLAŽEVIĆ - Žulin
  8. CVITKO TURUDIĆ - Mićica
  9. ANTONIJO MILKOVIĆ
  10. JURE KLEPO
  11. NINO LELAS
  12. KRISTIJAN KUDUZ
  13. ANTE MARAS
  14. BRANKO KOSORČIĆ - Brajo
  15. ANTE KUDUZ
  16. NIKOLA SAMARDŽIĆ
  17. DALIBOR LELAS - Dado
  18. JOSIP GUTIĆ
  19. BOŽO GILJAN - Boškija
  20. KREŠIMIR MILKOVIĆ - Anđelko
  21. IVAN REŽIĆ
  22. MARIJO ZEČEVIĆ
  23. IVAN TOTIĆ
  24. STIPE TOTIĆ – MIĆI
  25. TOMISLAV TURUDIĆ – Tomo
  26. TOMISLAV ĆURAK – Tomo
  27. DAVOR BURILO - Dado
  28. STIPE KOJUNDŽIĆ
  29. IVAN BOŽINOVIĆ -Braco
  30. ZLATKO RUPANOVIĆ
  31. MATKO KOSORČIĆ
  32. PAŠKO VARNICA
  33. JURE BATURINA
  34. ZVONIMIR BATURINA
  35. ŽELJKO BATURINA
  36. BOŽO KOJUNDŽIĆ
  37. IVAN KOJUNDŽIĆ - Ive
  38. MATE KOJUNDŽIĆ
  39. JURICA KLEPO
  40. JOSIP MILKOVIĆ
  41. MATE MILKOVIĆ
  42. ANTUN ĆORIĆ
  43. BOŽO REŽIĆ
  44. ANTE REŽIĆ - Antiša
  45. MATE BATURINA – Željkin

Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets