četvrtak, 26. travnja 2018.

SVETI JURE MAOVICE 2018

Evo konačno uhvatih malo vrimena da i ja kažem nešto o ovogodišnjoj proslavi Sv. Jure na maovicama. Bio bih i prije ali druge obveze su bile u điru. Ujutro sadnja krompira, pa popodne u sprovod, drugo jutro kukuruz pa opet u sprovod, a jutros Sveti četvrtak pa evo i te prigode, makar bio kratak.
I eto još jedan Sv. Jure je iza nas, nastavljena je stara tradicij tj proslava Jure onako kako dođe odnosno 23. 04.

Eto ove godine su bile dvie mise, ona prva (u 9) za one koji spremaju ručak, a ona glavna odnosno procesija je kao i uvijek u 10.30

A i meteorološki uvjeti za razliku od nekoliko kišnih godina su bili povoljniji, dapače bilo je porilično vruće, skoro pa litnje temperature

Na onu prvu misu broj je bio skroman, nije bilo puno onih koji spremaju ručak, a onu drugu glavnu broj hodočassnika je bio kud i kamo veći no uspoređujući s ranijim godinama, pa i onim prije neg' je nastao spor kad će se slaviti Sv. Jure mislim da je broj hodočasnika bio poprilično slabiji.
Sad tko je kumovao slabvijoj posjeti, da li je to zbog radnog dana (a ponediljak najgori dan u tjednu), zbog sve slabije platežne moći ili još uvijek tinja sukob subotara (oni koji su za subotnju proslavu) i ovih tradicionalnih, a o tome koliki je broj umrlih u odnosu na ranije godine neću ni spominjati.

Dakle tu drugu glavnmu misu kao i procesiju uz nažeg župnika fra Jakova predvodio je Sinjski župnik fra Perica Maslać.

Ja osobno sam uglavnom bilježio događanja izvan crkve, pa ono što se događalo unutra ostavit ćemo za neki drugi put.
Poslije misnog slavlja proslava se preselila kod Maovičke škole, a taj prizor je od mene ostao nezabilježen

Zadnji put kod Sv. Jure bio sam prošle godine i tada saqm vidio da su počeli radovi oko izgradnje novog groblja, i za ovih godinu dana koliko vidim nije se puno odmaklo.
Prošle godine sam zatekao ograđeni zid, a ove godine hrpa zemlje unutar zida i izgrađenih tek nekloliko grobnica, nadam se da će iduće godine slika Maovičkog groblja biti kud i kamo biti bolja, a do tada Maovičani i njihovi gosti ostajte mi zdravo.

A završetak ovog pisanja je kao i uvijek popraćen videozapisom.



Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets