utorak, 22. svibnja 2012.

SVETI SPAS CETINA 2012

Novi blog, nova stranica pridružite se ne samo kao čitatelj, pomozite u radu, pozovite prijatelje...

Pozdrav svima koji su bili strpljivi i očekivali konačni uradak o proslavi Sv. Spasa u Cetini. Izvinite me ali nisam mogao prije jer evo do danas nisam bio na području Vrlike zbog neodgodivih obveza. Pa idemo redom.

I ove godine kao i ranijih godina Vrličani bliža i dalja okolica prvu subotu nakon Sv. Spasa hodočasti povijesnom mjestu na izvoru rijeke Cetine mjestu odakle sežu korijeni Vrlike (Vrhrika), pohode starohrvatskoj crkvi da bi svečano obilježili taj dan.
Prikaz svega ovoga moga viđenja je pomalo skroman jer ste me vi obeshrabrili svojom "ljubavlju" prema Vrlici zbog 120 kn (cca 16 €) .
A kad čovjek izgubi nadu u budućnost ovog bloga i svega ostalog mislim da će i ovo biti dovoljno da bar donekle dobijete uvid u ova događanja koja su se odigrala poered izvora rijeke cetine.
STAROHRVATSKA CRKVA 9st SV. SPAS
Kad sam vidio kako ste "navalili" na novu stranicu u početku nisam uopće imao namjeru raditi reportažu, no onda ipak kažem sam sebi (a tko zna zašto) ajmo napraviti i to. prije svega treba znati da sam ja u cetinu došao radi svoga posla tj. prodaja na štandu, pa sam štand postavio kraj izvora Cetine tako da nisam bio nazočan cermoniji Svete Mise i procesije tako da o tome nemam što za reći osim što je primjetno da je ovogodišnja posjeta bila kud i kamo bolja nego prošlu godinu.

Samu proslavu obilježila je nazočnost planinara povodom "DANA DALMATINSKIH PLANINARA" pa su tako planinari iz cijele Dalmacije, pa i iz susjedne Hercegovine uveličali proslavu.
Za domaćinstvo su se pobrinuli članovi HPD ZOLJ iz Vrlike na čelu s predsj. Tomislavom Manderićem.
Domaćini su se pobrinuli da im ništa ne fali.
Planinari su postavili šatore u neposrednoj blizini izvora Cetine, a sami planinari su se razmilili po Dinari i Svilaji
A među samim planinarima u oko upada najstariji planinar (90 god. su mi rekli) pored izvora Cetine a možda i šire.
članovi HPD ZOLJ Vrlika su ujedno bili i domaćini hodočasnicima SV. spasa pa su oni bili ti koji su se pobrinuli da hrane gladne hodočasnike.
Tu je i pokretna poljska kuhinja u kojem se krčka grah (fažol) gledajući ovaj kazan sjetio sam se one jedne pjesmice iz škole:
Trošna stara na uglu ulice moje 
trguje kestenjara
dimi se uvijek i buči
kesteni pečeni vrući
samo što u ovom slučaju umjesto kestena imamo fažol

 Vridne Vličanke su se pobrinule da i ovdje kao i na svim sličnim događajima ni uštipci ne uzmanjkaju.

Ove za razliku od ranije godine na meniju nije bilo pečenja, pršuta... a razlog tomu je što su ranijih godina neki Vrličani dolazili s torbama u keje bi napunili pečenjem i nosili kućama (i ove sam godine primjetio neke pojedince s torbama no vratili su se prazni) stoga je ove godine izostala ta vrst delicije.
Planinari su imali i specijalni cjenik izražen u bonovima.
....ne bonovi ne znače da su Vrličani dotakli dno u recesiji, već bon znači papirić koji košta po jedom bonu 5 kn i s tim bonom (ovima) se odlazi prema željenoj deliciji ili osvježenju.
... a onda po završetku mise sve je više ljudi tražilo svježinu pored izvora cetine i naravno i naravno omastiti brke uz zbilja ukusan grah (svaka čast kuharima) uštipke...
No u ovom slučaju (mogla bi to biti i kritika) je zakazala logistika koji niu očekivali toliki broj posjetitelja pa nisu pribavili dovoljno plastičnih pijata pa ako si imao namjeru kušati fažol morali ste prati pijate.
No neki su se snašli kao npr. moja malenkost pa je posao povezao s ugodnim i za to našao rješenje. Samo drugi su dobijali pune pijate a mojoj porciji je jedva prikrilo dno. No nije bilo razloga za paniku fažola je bilo napretek.

a onda poslije papice i kapljice krenula je i pisma, došli su i harmonikaši koji su uveseljavali planinare i ostale do kasno u noć ili bolje reći do zore no moja malenkost nije to dočekala.

I moram reći i to da je veselo bilo i cijelu prethodnu noć ali ni to nisam zabilježio jer nisam bio prisutan.
A zamislite da imam samo malo bolju opremu pa preko kamere i laptopa poslati live sliku s ovog veselje.
No kako se kaže jaši konja kojeg imaš pa sam tako i ja zabilježio mobilnim videom dio događaja no njega ćete moći vidjeti u novom postu.

Ostale slike koje nisu prikazane u ovom postu možete pogledati ako kliknete OVDJE


VEZANE VIJESTI
SVETI SPAS CETINA 2012 VIDEOTEKA

Nema komentara:

Objavi komentar

MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu

Blogger Gadgets