Akcija obveznog registriranja traktora u Vrlici je okončana. Imao sam namjeru ovaj tekst pisati još u petak no petak je bila euforija zvana Sloboda generala stoga evo s malim zakašnjenjem donosim ovaj tekst.
I kako rekosmo akcija obvezne registracije traktora u Vrlici obavljena je u četvrtak i petak. Oba dana registracija je počinjala u jutro 8 i 30 pa sve dok bude zainteresiranih. Nemam podataka koliko se je vlasnika traktora odazvalo ovoj akciji, da li će biti još koja ponovljena također nemam informaciju, ali pokušati ću ih izvuči od našeg kontakt policajca One.
Mjesto gdje je održana akcija je Autobusni kolodvor.
Čekaonica autobusnog kolodvora je ovom prigodom pretvorena u ured za registraciju, izdavanje prometnih dozvola i ured za osiguranje traktora,
Kad već spomenuh osiguranje jedina osiguravajuća kuća koja je bila prisutna je Croatia Osiguranje. Ne znam takodjer zašto samo oni ili nije bilo drugih zainteresiranih ili se pogodovalo Croatia Osiguranju.
Autobusno okretište je postala modna pista za vlasnike traktora gsdje bi se utvrđivalo da li traktori ispunjavaju tehničke uvjete.
Cijena tehničkog pregleda i osiguranja kretala se je od 300-injak kuna pa do nešto iznad 800 kn ovisno o snazi traktora, ali tu nije konačna cijena jer njoj treba pridodati (ali to je samo prvi put) izradu dokumentacije, registarske pločice (3 kom po dvije na traktor i treća na prikolicu), a troškovi koje treba podnijeti prije samog pregleda su druga priča.
Naime svi traktori koji su stariji od 1994 godine a nemaju papire od istih vlasnici traktora uz još jednog svjedoka moraju kod javnog bilježnika dati izjavu da je traktor njegov, da je traktor tog i tog godišta i da odgovara broj šasije traktora o kom je riječ.
Ali ni to nije dovoljno da bi se pristupilo tehničkom pregledu. Naravno sam traktor mora imati ispravnu električnu instalaciju i na pogonskom vozilu kao i na prikolici.
Dok traktori poput Tome Vinkovića moraju obvezno imati željezni okvir nešto poput ovoga na slici, bez njega ne treba ni pristupati tehničkom pregledu.
I kad se sve okonča uspješno tri godine si miran tj. tehnički i osiguranje vrijede koliko sam čuo tri godine a onda opet iznova.
Neki će se upitati zašto je ova registracija obvezna, kad već 15-ak godina (dobar dio ni prije rata nije imao tablice pogotovu ovi manji traktori tipa TV) vozimo iste bez tablica.
Odgovor je jednostavan u pitanju a zašto moramo osigurati automobil. Zato jer je i traktor kao i automobil kad izađe na cestu prometno vozilo.
Ne mali broj puta se moglo vidjeti traktore kako prometuju javnim prometnicama vozeći drva, sijeno, ...i sl javnim prometnicama, isti ti traktori su ne osvijetljeni neki nisu imali ni mačje oči na prikolicama, a tim istim prometnicama prometuju i ostala vozila i sad zamislite sebe za volanom auta kad prođete okuku pri brzini od 80 km/h a onda ispred vas iskrsne traktor natovaren drvima, sijenom i sl. molite boga da iz suprotnog smjera ne dolazi drugo vozilo pa ga zaobiđete ili pri naglom kočenju u vas se zabije vozilo iza. A taj isti traktor nije osiguran i tko će snositi troškove popravka automobila ili ne daj bože da se desi smrtni slučaj, a ne rijetko je za volanom traktora kakav penzioner.
Zato draga moja gospodo ozbiljno shvatite ovo obvezno osiguranje i registraciju. Nedavno je ista ova akcija bila u Dicmu i 15-ak dana policija ih je pustila na miru a onda je izašla na cestu kontrolirati traktoriste, a kazna za ne osigurani traktor se kreće od 5 - 20 000 kuna i to samo ako platite na licu mjesta a ako to dođe do suca za prekršaje troškovi su i veći.
Nema komentara:
Objavi komentar
MOŽETE KOMENTIRATI SAMO AKO IMATE GOOGLE RAČUN (npr. gmail)ili preko facebook profila u gornjem obrascu